Montessori kooliklass
Mille poolest on Montessori klass eriline?
See teadmine ei tule ilmselt kellelegi üllatusena, et kõik inimesed on erinevad. Ometi on haridussüsteem tavaliselt üles ehitatud vähem või rohkem selliselt, nagu me oleks kõik ühesugused. Kui meie vajadused, huvid ja eeldused on erinevad, siis oleks igati loogiline, et seda on ka meie õpitee.
Sama kindel, kui see, et me kõik oleme erinevad, on ka see, et maailm on pidevas muutumises (ja need muutused leiavad aset üha kiirenevas tempos). See tähendab seda, et faktiteadmiste õpetamise asemel (mis nagunii ajas suure tõenäosusega muutuvad) peaks õpe keskenduma rohkem õpioskuste, probleemilahendusoskuse ja iseseisva mõtlemisvõime arendamisele. Infoühiskonnas ei ole enam inimese põhiküsimus, mida ta teab, vaid see, kuidas ta oskab küsida õigeid küsimusi, leida neile küsimustele adekvaatseid vastuseid ning mida ta lõpuks selle infoga peale hakkab.
Hariduses on jõutud mõistmiseni, et neid kitsaskohti tuleb lahendada. Kuid see “jalgratas”, mida traditsiooniline haridussüsteem üritab leiutada “kaasaegse õpikäsitluse” nime all, on tegelikult juba olemas: selle nimi on Montessori pedagoogika. Lisaks sellele, et see terviklik meetod on juba olemas, on see juba ajas pikalt ja maailmas laialdaselt ennast tõestanud ning tugineb oletuste asemel teaduspõhisele lähenemisele. Tulenevalt mitmetest asjaoludest pole Montessori varem Eestis levida saanud, kuid soodsate asjaolude tekkimisel avastati see uuesti ka siinmail ning viimastel aastatel on tekkinud plahvatuslik huvi nii lapsevanemate, haridustöötajate kui ka teiste osapoolte poolt.
Seda õigustatud nõudlust on tarvis kiiremas korras täita. 2024. aasta jaanuaris korraldasime avatava Montessori kooliklassi infopäeva, mis tõi kohale suure hulga huvilisi. Sama aasta kevadel lõi MTÜ Edendades Montessori Haridust eduka Hooandja kampaania, mille raames kogusime üle 16 000 € - summa, mis läks täismahus uue kooliklassi sisseseade soetamiseks. (Siinkohal veelkord suur tänu kõigile toetajatele, tänu kellele saavad lapsed kvaliteetsete õppevahendite abil õppida!)
Meie MTÜ-st kasvas olude sunnil välja uus organisatsioon: kooliklassi haldamiseks lõi osa MTÜ Edendades Montessori Haridust meeskonna liikmetest uue MTÜ. Kadrioru Montessori Kooli klass avanes 2024. aasta septembris ja seda klassi asus vedama meie toel koolitatud õpetaja Riina Must. Loodud klass katab 6-12-aastaste laste õppe. Töö selle konkreetse kooliklassi loomise suunas algas juba 3 aastat enne klassi avanemist ning on suur rõõm näha seda vilja kandmas!
Ehkki esimene meie osalusel avatud kooliklass on juba edukalt ennast käima saanud, siis meie töö ei piirdu kindlasti vaid ühe kooliklassiga - töötame jätkuvalt Montessori kooliklasside (ja rühmade) avamise nimel. Samuti on plaan laieneda ka kõrgema kooliastme tagamise suunas.

Montessori koolis puuduvad traditsioonilised koolipingid: õpilased võivad õppida kas laua taga või põrandal; istudes, kükitades või seistes; õues või toas; klassiruumis või mõnes muuseumis; neil on vabadus ringi liikuda ja terve koolipäeva jooksul omavahel suhelda.
Meie õpetaja Riina

"Olen õppinud Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis pop-jazz laulmist, seejärel lõpetanud Tallinna Ülikoolis bakalaureuse muusikaõppe ja magistri muusikaõpetaja-õppe eriala. AMI 6-12 vanuserühma Montessori juhendaja õpingud läbisin Hispaanias, Girona ülikoolis.
Enne Montessori juhendajaks saamist töötasin üle 9 aasta üldhariduskoolis muusikaõpetajana, mudilaskoori dirigendina ja klassijuhatajana.
Elan Viimsis, olen abielus ning kahe lapse ema. Loomulikult saadab minu igapäevaelu nii tööl kui kodus muusika. Loovust ja loomingulisust pean iga inimese arengus üheks olulisemaks pidepunktiks. Samuti suhtun väga kirglikult kirjandusse ja luulesse, armastan lugemist ja lugusid ning usun, et nii ettelugemine kui ise lugemine on igas vanuses lapsele tohutult arendav ja avardav.
Montessorilik maailmavaade tähendab minu jaoks eelkõige austust. Austust iga inimese individuaalsuse vastu, lugupidamist planeedi suhtes ning aukartust võimete ja võimaluste ees, mida õpetajana saan lastes toetada ja aidata avaneda. Oma Montessori-õpingute käigus tajusin üha enam, kuidas kõik on üks suur tervik ning õppides matemaatikat, geomeetriat, ajalugu või kunsti asetame iga korraga uue killu sellesse tervikusse. See on mitmekülgne areng ja oma vastutuse tundma õppimine planeedi rõõmu ja rahu ees."