Natuke enam kui kaks aastat tagasi said kokku Viimsi ja Pirita piirkonna pered, kes soovisid oma lastele pakkuda Montessori haridust. Oli utoopilisena tunduv unistus lükata omal jõul käima Montessori lasteaiarühm ja lõpuks ka kooliklass, kuid puudus täpsem ettekujutus, kuidas seda ellu viia. Õnneks ei takistanud see lapsevanemaid tegutsemast: loodi ühine MTÜ ja hakati täiskäigul oma unistuste poole liikuma. MTÜ polnud isegi veel mitte ametlikult registreeritud, kui kuulutasime välja konkursi, kus lubasime rahastada täies mahus 3-6 vanuserühma juhendaja väljaõpet (suurusjärgus ca 10 000 €).
Me oleme nii rõõmsad, et meie kuulutusele reageeris Helina Sepp, kelles tundsime väga ruttu ära selle kandidaadi, keda me olime otsinud! Helina, kes tol ajal elas veel Soomes, reageeris samuti avanenud võimalusele väga kiirelt, oli valmis oma (pere)elu hetkega ümber korraldama ja järgima omaenda suurt unistust. Kõigest viis päeva pärast MTÜ ametlikku registrisse kandmist algas Eesti Montessori Instituudi poolt korraldatav AMI 3-6 juhendajakoolitus, kuhu jõudis üle lahe kohale ka Helina.
Saame uhkusega teatada, et see teekond - lasteaiarühma poole püüdlemine - mida käputäis tavalisi lapsevanemaid alustas kaks aastat tagasi, on nüüd finišisse jõudnud! Käesoleva septembri alguses avas meie koostööpartner Väike Päike Viimsis, Lubja külas armsa 3-6 vanusegrupi Montessori rühma, mille juhendajaks on Helina. Tegu on tõelise kogukonnarühmaga, kus toimetavad koos muuhulgas nende samade perede lapsed, kes on MTÜ ülesehitamisesse ja projektide toimimisse olulisel määral panustanud. Rühm paikneb vaikses elamupiirkonnas, väikeses kaherühmalises majakeses ja lastel on ka oma õueala.
Juhul, kui Sa ei tea veel, mille poolest erineb Montessori rühm, siis saad lähemalt lugeda siit: Montessori lasteaiarühma omadused | Montessori Haridus
Väikese Päikese Viimsi Montessori rühma kirjeldab lapsevanem ja MTÜ liige Merlin Kukk nii: “Kui ma Helina rühma peale mõtlen, siis esimese asjana tuleb mulle meelde soe kogukonnatunnetus. Lapsed, lapsevanemad ja personal teavad üksteist, mis lisab usaldus- ja turvatunnet kõigile. Meie eelkooliealine laps saab seal arendada oma keelelist ja matemaatilist meelt ning muid oskusi ja tajusid sellisel tasemel, mis arenguetapis ta isiklikult on ja mis talle hetkel kõige rohkem huvi pakub. Juhendajal on oskus jälgida ja märgata, mida laps võiks veel ette võtta, et oma huvi ja potentsiaali täiel määral ära kasutada.”
Kutsume teid pildigalerii kaudu rühma sisse piiluma! (Fotod: Maris Lerg)
Comments